Thursday, August 9, 2012

Sakit??? Adoiii...


Salam...
Msti suma owg pnh asa sakit an? sapa yg x pnh tu mmg x nrmal la sbb superman pn pnh sakit,hehe. sat2,dh duk melalut plak..haaa,salu bila sakit..msti kita byk berletiaq an? dlm erti kata len,mngomel laa..tu x kna,ni x kna..kan2? Tapi...cuba bca ckit ap yg fai nk share kt bwh ni..msti dpt ubah persepsi kita psai sakit paihni.. insyaAllah. =D


Apabila seorang hamba Allah jatuh sakit, Allah akan utuskan 4 orang malaikat :

1. Malaikat Pertama akan mengambil SELERA MAKANNYA
2. Malaikat Kedua akan mengambil REZEKINYA
3. Malaikat Ketiga akan mengambil KECANTIKAN WAJAH ( pucat )
4. Malaikat Keempat akan mengambil DOSANYA

Apabila telah sampai waktu yang telah Allah tetapkan untuk hambaNya kembali sihat, Allah akan menyuruh Malaikat Pertama, Malaikat Kedua dan Malaikat Ketiga supaya memberi balik apa yang telah diambil oleh mereka.


Akan tetapi Allah tidak menyuruh Malaikat Keempat memberi balik dosa hambaNya tersebut. Subhanallah, betapa Mulia dan Baik Hati nya Allah terhadap kita. Janganlah bersangka buruk terhadap Allah ketika sakit, bersyukurlah dan ucaplah Alhamdulillah ke atasNya. Sesungguhnya setiap kesakitan itu adalah penghapus segala dosa.






P/S = haaa,cmna?ad berubah ckit dak pndngan psai sakit? tapi...jgn la plak paihni duk p mntak nak sakit plak na,nauzubillah sbb Allah lebih sygkn dn sukakn muslim yg sihat dn kuat..wallahulam. (^^,)

No comments:

Post a Comment

Hak Cipta Terpelihara Dan Milik Sepenuhnya oleh Nurfaizura@Faifai 2011