Friday, April 8, 2011

Sabar wahai sahabat... (",)


Setiap hari msti ada peristiwa yg brlaku dlm hidup ni yg sdikit sbnyak mmbantu dlm proses mngenal erti hidup dsamping bersyukur dgn nikmat yang dikurniakan olehNYA. Dan x smstinya prkara yang brlaku tu hnya pada diri Fai sndiri,ad yg brlaku pada keluarga,shabat2 mahupn org luar tapi yg smstnya akan mmberi impak pada diri ni jgk..

Dan semuanya berkait rapat dgn SABAR. Selalunya kalau owg suh kita sabar,msti kita akan jawab " ala,awk x rasa apa yg saya rasa,senangla awk ckp". memang...dugaan dan ujian dri Allah trhadap hamba-Nya xkn sama..tetapi kita perlu igt,sdgkn ujian yg diturunkan kpd Rasulullah sndiri,yang ckup2 berat tu pn Rasul dpt bersabar..

Ag stu,Fai berdoa sangat2 sorg sahabat Fai ni,yg Fai syg sgt akan lebih lagi yakin dan istiqomah dgn apa yang sedang dia cari selama ni..Dugaan dan ujian yg dtg tu,lalui dgn tabah,dgn sabar dan yg pnting dgn SENYUMAN.. jgn sesekali patah semangat..:) sbb dgn adanya ujian dan dugaan,itu menunjukkan Allah sntiasa mmerhatikan kita..Setakat mna yg bley kita tempuh,kita lalui bersama ye.. (",) dan semoga truslah yakin dengan persahabatan ni,syaitan mmg suka sgt tgk manusia dlm keadaan berbalah dn sterusnya mngeruhkan silaturrahim.. Ukhuwah fillah abadan abada..

No comments:

Post a Comment

Hak Cipta Terpelihara Dan Milik Sepenuhnya oleh Nurfaizura@Faifai 2011